Erdé PM300/1R -00


Inköpt: 2004-12-16
I-och-med köpet av KTMen uppstod ett behov av att kunna transportera den till endurospår. Efter en del funderande och övervägande av alternativ hittade jag detta släp, ett litet (245x125x70 cm), lätt (tjänstevikt 60kg) och smidigt släp som dessutom precis fick plats i garaget.

KTM 400 EXC -02


Inköpt: 2004-11-04
Tre år är "utbytestiden" för mig, verkar det som. Tre år efter TTRen inhandlades har nu garaget fått en ny medlem; en endurohoj. Liksom när jag bytte Fazern mot något sportigare blev det även nu något mer renodlat. TTRen får dock vara kvar än så länge. Efter några rundor med den i skogen kan jag konstatera att det var precis vad jag var ute efter; en lätt, smidig och stark hoj som är skitkul att köra runt i skogen med.

Honda CBR600F -00


Inköpt: 2004-06-30
Efter tre år på Fazern började jag nå dess gränser, speciellt det lite mjuka chassit var begränsande. Så därför inhandlades en stabilare och sportigare hoj, som dock inte är någon extrem racehoj.

Yamaha TT600R -98


Inköpt: 2001-11-24
Efter att ha deltagit på SMC Stockholms gruskurs med Fazern hösten 2001 blev jag ordentligt grusbiten och skaffade grushoj. Ibland svårstartad men lättmekad och askul på grusvägar och stigar!

Yamaha FZS600 Fazer -00


Inköpt: 2001-03-17, såld: 2004-08-12
Efter ett tag var inte Hondan så kul längre, så det fick bli en modernare hoj, men i samma stuk. Fazern köpte jag helt ny och vilken känsla det var att köra hem. :-) En mycket lättkörd hoj som funkar till alla sorters körning, så länge det inte är för extremt.

Mercedes-Benz 300E -90


Inköpt: 1998-12-28
Första bilen. Rak 6:a på 180hk, automat. En utmärkt dragbil som fått släpa på både Fazern, TTRen, CBRen och KTMen till endurospår och banor. Dessutom ett riktigt kul vinterbil. Enda nackdelarna är försäkringskostnaden och bensinförbrukningen. Sedan är den ju ingen sportbil...

Honda CB650 -81


Inköpt: 1998-06-07, såld: 2002-04-27
Första hojen, som jag köpte av en kompis innan jag hade tagit körkortet. Tung, svårmekad, men kuuul (i alla fall då...)

© Schang Racing, 2004

- Till startsidan -          - Kontakt -